Ovet
7.00-21.00
Parkkihalli
6.45-22.00
K-Citymarket
7.00-22.00
Prisma & parkkihalli
6.00-24.00

Kakkoskerroksen muotikonkari

Halonen tuo syksyyn kirkkaita värejä, mekkoja ja maihareita. Tänä vuonna 90 vuotta täyttävä vaateketju vannoo vastuullisuuden ja asiakaspalvelun nimeen.

Tänä syksynä ei pukeuduta pelkkiin tummiin väreihin ja perinteisiin murrettuihin syyssävyihin. Halosen toimitusjohtaja Pekka Halosen mukaan naisten muodissa loistavat nyt kirkkaat värit, kuten sähkönsininen, pinkki ja vihreä.

− Ruskean sävyt ovat myös lisääntyneet, mutta rinnalle ovat tulleet kirkkaat värit. Värit ovat lisääntyneet myös miesten muodissa, joskin sävyt ovat säyseämmät: viininpunaista, tummanvihreää, keltaista ja oranssia.

Naisten muodissa heilahtelevat nyt pitkät helmat, sillä maksimekkotrendi pitää pintansa. Sen rinnalle kiiruhtavat jakkupuvut, jotka ovat muodikkaita vapaa-ajallakin.

Yhdistä maiharit mekkoon

Syksyn kenkämuoti suosii paksupohjaisia kenkiä ja maihareita, joita käytetään mekkojenkin kanssa. Samalla loafer-tyyppisten kenkien suosio jatkuu.

−Myös erilaiset saapikkaat ovat tulleet uudestaan muotiin. Voimakkaat pastelli- ja kontrastivärit näkyvät jalkineissakin, sanoo Halonen.

Vastuullisuuden merkitys on noussut voimakkaasti. Halosen mukaan sitä on painotettu tuotannossa jo pitkään, mutta nyt vastuullisuus näkyy vahvasti myös materiaaleissa.

−Kierrätysmateriaalit ja luonnonmateriaalit, kuten orgaaninen puuvilla ovat nousussa. Monet brändit ovat siirtyneet niihin viimeisen vuoden−parin aikana.

”Willa on onnistunut kauppakeskus”

Halosen myymälä on ollut Willan vakiokalustoa koko kauppakeskuksen elinkaaren ajan. Alussa Willan Halonen oli vaateketjun pienin myymälä. Sittemmin liiketila on kasvanut lähes 2000-neliöiseksi ja muuttanut kokonaan kauppakeskuksen toiseen kerrokseen.

−Joitakin vuosia sitten jalkineosastomme muutti samaan kerrokseen muun myymälän kanssa. Sillä oli suuri positiivinen vaikutus liikkeen toiminnalle, Halonen kertoo.

Halosen mukaan Willalla on vahva asema hyvinkääläisten ja lähiseudulla asuvien asiointipaikkana.

−Willa on hyvin onnistunut kauppakeskus. Se on kerännyt voimakkaasti asiakkaita Hyvinkäältä ja ympäristökunnista ja vakiinnuttanut asemansa, Halonen kiittelee.

90-vuotias konkari

Halosen vaateketju juhlii tänä vuonna 90-vuotista taivaltaan. Kymmenvuotiaalle Willalle Pekka Halonen haluaa korostaa asiakaspalvelun merkitystä.

−Asiakasta pitää kuunnella herkällä korvalla ja pyrkiä palvelemaan nöyrästi. Olemme olemassa ennen kaikkea asiakasta varten, hän painottaa.

Haloselle on tärkeää myös myydyn tavaran laadukkuus. Vaateketju haluaa myydä tuotteita, jotka asiakas panee päälleen kaupasta lähdettyään, ja jotka eivät jää kertakäyttöisiksi.

− Myös vastuullisuus on tärkeää niin Halosen kuin koko Willan toiminnassa. Kaupallinen toiminta ja vastuullisuus kulkevat käsi kädessä, Pekka Halonen tiivistää.

Lue myös Willan Robert’s Coffeen kuulumiset: Kahvila Willan sydämessä ja kurkkaa K-Citymarketin makoisa syysresepti: Kauppa kuin keittiö